Een tochtje door een afwasser en een lieve hond - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Chiel Zwijnenburg - WaarBenJij.nu Een tochtje door een afwasser en een lieve hond - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Chiel Zwijnenburg - WaarBenJij.nu

Een tochtje door een afwasser en een lieve hond

Door: Chiel

Blijf op de hoogte en volg Chiel

05 Oktober 2010 | Israel, Jeruzalem

De Bijbelstudie van dinsdag 28 Sep was een succes. Annemarie en ik hadden besloten om het over Job te doen en dan de vraag erbij te stellen; Do You Get What You Deserve? Een moeilijk onderwerp waarbij de kans op ruzie en te heftige discussies groot was. Maar gelukkig ging alles goed en kwamen er heel persoonlijke en ontroerende verhalen naar voren.
De zelfde avond met wat mensen naar Nahariya geweest en daar heerlijke IJsyoghurt gegeten in een Yoghurtbar.

De dag erna zetten ik een gestoord plan door dat ik al een tijdje in mijn hoofd had zitten; als je in de Dishwash werkt krijg je rare ideeen.
Namenlijk; Goh ik zou wel eens door de Machine heen willen gaan. Maar er zijn wat probleempjes.
1 Het water in de machine is 80 graden.
2 De Machine is niet de schoonste
3 Hoe hard zijn die stralen eigenlijk

Dus de avond er voor al het water vernieuwd en het laten afkoelen zodat ik woensdag ochtend erdoor kon, en het water toch redelijk schoon was. Woensdag ochtend in zwembroek in de keuken verschijnen,in de maschine gaan liggen, een bord voor de edele delen leggen als bescherming, Duikbril op en maschine aanzetten.
Dit alles is gefilmd en ik zal de link zo snel mogelijk hieronder vermelden, have fun.
Het was nog best lekker eigenlijk.

1 Oktober was de laatste dag van het Sukkot feest en gingen we naar een plaatsje in de buurt om dat te vieren. Er word ook meteen gevierd dat ze de Torahrol uit hebben en de volgende dag weer bij het begin beginnen
Dus er was een groot feest waar we met de plaatselijke Joden om de Torahrollen hebben gedanst. Dit was heel erg leuk en grappig ook al mochten mannen en vrouwen niet samen dansen.

2 Oktober gingen we Gina op de trein zetten in Akko zodat ze naar het vliegveld kon om terug naar huis te gaan. Maar waar we geen rekening mee hadden gehouden was dat het een feestdag was (zoals ik al zij vieren de Joden dat ze opnieuw in de Torah beginnen) wat dus inhield dat er geen treinen gingen. Dus meteen weer instappen en heel sne naar zuid-Akko gereden om haar op de bus te zetten, maar die ging ook niet, dus op naar Haifa. Die ging ook niet dus nog verder door naar Haf Hof Chamiel, of zoiets. Daar ging hij wel maar ondertussen waren we wel al 2 uur verder. Ze haalde het vliegtuig wel maar toen we terug kwamen in Nes Ammi was degene die na ons de auto had gereserveerd wel pissig want in plaats van 11 uur waren we pas half 2 terug.
Diezelfde avond opweg naar de supermarkt kwamen 3 jongen honden ons achterna tot in Nes Ammim, eentje bleef en die nam ik onder mij hoeden, ik noemden hem Shy. Volgens mij is het een kruising tussen een Duitse herder en een Labrador. Hij is hartstikke slim.

De volgende dag begon ik met Shy te trainen en een baasje voor hem te zoeken, ik ben hier over een paar weken weg en dan moet hij iemand hebben om voor hem te zorgen.
Toen ik moest werken heeft hij 4 uur voor mijn deur op me liggen wachten.
S'avonds had Debora de 2 andere honden gevonden en meegenomen. 1 hond zou me misschien zijn gelukt om hier onder te brengen maar 3 kreeg ik niet voor elkaar, dus heb ik ze moeten opsluiten en ze zijn vanmorgen door de gemeente opgehaald, hopelijk vinden ze een goed baasje.

Nou tot hoors dan maar en ik spreek jullie nog

  • 05 Oktober 2010 - 14:35

    Tom:

    hee chiel wat bezield jou nou om in een vaatwasser te gaan liggen!!(hoe groot was dat ding eigenlijk?)
    en kan jou hond bij de boots blijven? ik hoop het wel Groetjes Tom

  • 05 Oktober 2010 - 14:44

    Sophie:

    wouw chiel! ik wil ook in een wasmachine liggen!=D waarom heb je dat verhaal gister niet verteld!? super tof! man, ik wil dat filmpje graag zien:p maar hoe haal je adem in zo'n ding zonder zeg maar te verdrinken?
    echt heel jammer van die hond, hopen dat hij inderdaad een mooi nieuw gezin krijgt. trouwens, zet is wat nieuwe foto's erop joh! ik ben benieuwd naar je duitse "look-a-like-Thijmen" vriend joh:P

    heel veel liefs(L)

  • 05 Oktober 2010 - 20:49

    Hendrik:

    heey leuk verhaal weer!

    eerst heb je jezelf inerlijk gereinigd met de bijbel studie en daarna ook ff de outside gewoon omdat het kan en ook nog door een vaatwasmachine hoe bedenk je het?

    mischien moet ik vaker de afwas doen:P krijg ik ook van die geniale onlogische, niet verklaarbaare idioote ideen!

    en ga je het ook op youtube zetten? je hebt dan echt meer dan 10mil vieuws!!!

    groetjes

  • 05 Oktober 2010 - 22:29

    Henk:

    Ha Chiel,

    In de vraag of je krijgt wat je verdient n.a.v. Job gaat het om beproeving, rechtvaardigheid en vertrouwen. Zijn moeilijke kwesties die zich niet in een paar zinnen laten begrijpen.
    Hoe bedenk je trouwens zo'n actie om in een vaatwasmachine te gaan liggen. Is zoiets als een douche, maar dan horizontaal. Jammer van die hond, maar je reis is een aaneenschakeling van kennismaken en afscheid nemen.
    Hoop dat het hartstikke goed met je gaat, tot gauw.

  • 06 Oktober 2010 - 10:00

    Dave:

    Moeten wij je voortaan "schoonheid" noemen?

  • 07 Oktober 2010 - 08:55

    Theo En Gerda:

    Ja, ja, Je had natuurlijk eerst die link er op moeten zetten. Geweldig om te zien. En dan zeker wat erbij staat!! Je had in ieder geval je douche gehad!! Maar ondanks dat..hoe verzin je het.

    Klinkt nog steeds geweldig allemaal. Succes verder weer!
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Israel, Jeruzalem

Chiel

Actief sinds 09 Aug. 2010
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 37502

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2010 - 31 Oktober 2010

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

De Wereld Rond (of niet)

Landen bezocht: