Haasten en Wachten - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Chiel Zwijnenburg - WaarBenJij.nu Haasten en Wachten - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Chiel Zwijnenburg - WaarBenJij.nu

Haasten en Wachten

Door: Chiel

Blijf op de hoogte en volg Chiel

15 Augustus 2010 | Israel, Jeruzalem

Hier zit ik dan in de kiboetz Nes Ammim op de traagste laptop in het universum met een toetsen bord waar onderandere de z en de y zijn omgedraaid (veel kans op spellingsfouten dus). De reis was een gekkehuis, hij begon in Vlist met het op de bus stappen met mijn moeder en vervolgens een kwartier wachten op een vrachtwagen die langs de bus wil, daarna met de trein naar Schiphol en daar dan innig afsched nemen van Pap, Mam, Sophie en Tom.

Door de Gate en de reis is begonnen, stuntellig door de duane van Turkish Airlines(ik had nog een ijzeren naamkaartje onder mn kleren aan). Dan wachten omdat het vliegtuig 50 min vertraging heeft en nog enkele andere knullige dingen doen(lees 3x verkeerde mobile code inklikken, en dergelijke). Gelukig zat er naast me een bescherm Engel, Yasmine, een turkse vrouw die me bij alles hielp en, als ik het volgende vliegtuig niet zou halen, een slaapplaats aanbood. Niet halen? Ja want de planning was in Istanboel overstappen met een tussentijd van 1 uur, maar doordat het vliegtuig vertraging had waren er dat nog 5 min. Stress!!!! Maar daar was de Engel weer, zij leide me heel snel door het vliegveld naar de overstap balie, en leende me haar mobiel om mijn PUK code te regelen. Toen ik voorbij de balie was rende ik door het vliegveld om het inchekken te halen, van de ene kant van het vliegveld naar de andere, en das vermoeiend. Daar aangekomen inchekken(blijk ik mijn mobiel nog in mijn zak te hebben bij het poortje). En vervolgens weer 30 min wachten omdat ook dit vliegtuig vertraging heeft. Nog een vlucht van ong. 1 uur en geland in Tel Aviv, half 3 lokale tijd, Ondanks dit alles is vliegen geweldig ben ik achter gekomen, zolang je genoeg beenruimte hebt.

Aangekomen in Tel Aviv neem ik de trein naar Akko, die ieder uur gaat, wat blijkt dit is het enige uur van de dag dat hij niet tot Akko gaat, maar een halte eerder stopt dit is dan 5 voor 4, ik stap toch in want anders moet ik nog een uur wachten en daar had ik geen yin in. Dus een halte te vroeg eruit, en dan een taxi naar Nes Ammim genomen. De chauffeurs zijn hier trouwens gek, de mijne maakte ruzie over 2 telefoons terwijl hij met meer dan 100 kilometer per uur over de weg reed, vaak dus zonder handen aan het stuur en schreeuwend in zijn telefoons, en hij kon innens niet meer goed rekenen bij het teruggeven van het wisselgeld.

Eindelijk half 6 en ik ben in Nes Ammim, ik word naar mijn huis gebracht, door mijn mentor, een 20 jarige Duitse, Mirjam. dan eerst slapen tot 11 uur en dan om 12 een rondleiding krijgen van Mirjam en eten.
Nes Ammim is geweldig, ik slaap in een appartement in plaats van een barrak omdat die allemaal vol zitten. Dit is jammer omdat ik zo niet bij de andere jongeren zit, maar ik heb wel een eigen douche en een luxere kamer. De mensen hier yijn aardig en er zitten hier vooral Duitse jongeren en een paar Nederlandse meiden. Later met een paar meiden naar een markt gegaan en onderweg bijna verbrand door een wostijn/struiken brand aan de kant van de weg(lees 20 meter lang vlammen die tot halverwge de weg kwamen). Naar de markt en de Super geweest en wat gekocht.

Nu moet ik gaan want ik heb een feestje want 1 van de meiden is jarig. Nogmaals dank aan Yasmine zonder wie ik het niet in 1x gehaald zou hebben. Misschien zie ik haar ooit weer eens want ze heeft me uitgenodigd om een keer naar Istanboel te komen bij haar.

Shalom

  • 15 Augustus 2010 - 17:59

    Pim:

    woow, begint al goed chiel:P.
    maar van wat ik hier lees moet het wel super gaaf worden!!
    heeel heeel veel plezier daar en hopelijk lezen we snel nog wat van je

  • 15 Augustus 2010 - 18:52

    Sophie:

    wouw, dit klinkt echt allemaal al heel tof en vooral hectisch!
    toch leuk om je op deze manier te volgen!

    ik hoop snel weer wat van je te horen

    liefs(L)

  • 15 Augustus 2010 - 20:09

    Niels:

    Hahaha, die chiel. Die scoort de eerste avond al een turkse. Het klinkt echt heel gaaf! We verwachten wel dat je een woordje Hebreeuws spreekt hoor. Nou lekker feesten en dan an die arbeit!
    Leuk om zo wat van je te horen, ben-dod.

  • 15 Augustus 2010 - 21:50

    Thomas:

    Zo!! Het begin van je reis is al een avontuur opzich xD.Veel plezier nog en ik kijk uit naar je volgende update :P. Ooi

  • 16 Augustus 2010 - 00:36

    Bieb:

    Zo inderdaad een gekkenhuis, maar nu zit je voorlopig daar op dezelfde plek, kun je weer bijkomen. Hoe is Nes Ammim zelf, kloppen de foto's van google maps nog? Veel succes met de werkzaamheden, ben benieuwd welk werk je toegewezen krijgt.

  • 16 Augustus 2010 - 01:29

    Henk:

    Ha Chiel, mooie start, met haasten, wachten en een Turkse vrouw kom je er wel. Begint al goed met een verjaardagsfeestje. Leuk om je reisverslag te lezen. Ben benieuwd welk werk je moet doen en wat je er van vindt. Succes met je werk en plezier met de mensen daar.

  • 16 Augustus 2010 - 07:31

    Theo En Gerda:

    Ha chiel, Leuk om je spannende verhaal te lezen. We houden het bij zo!! Een fijne tijd daar en dat zal wel lukken met direkt al feestjes. Maar er moet ook gewerkt worden......kijk er naar uit om daar over te lezen.
    succes, Theo Gerda en kids

  • 16 Augustus 2010 - 14:42

    Carla:

    Hey Chiel,

    Ik wilde lezen of je veilig was aangekomen, dat gelukkig wel, maar wat een reis..... Heel veel pleZier daar, we zullen hier regelmatig je reisverslagen lezen.

  • 16 Augustus 2010 - 17:16

    Dave:

    Ha die Chiel, wat een chaos met je reis!
    Leuk om je verhaal te lezen, hoop dat het nu wat minder hectisch zal worden.
    Hoe dan ook, je bent nu al een ervaring rijker!

  • 17 Augustus 2010 - 20:37

    Arvid:

    Hoi chiel,

    Leuk om je waar is Chiel verhaal te lezen.

    Zo te lezen heb je een hectische start achter de rug. Hopelijk is het nu rustiger en kan je genieten van de tijd aldaar.

    Groeten en have fun.
    Echt stoer alleen op wereld reis.

    Arvid

  • 17 Augustus 2010 - 21:23

    Hendrik:

    heey,

    supper geregeld hoor, waar was dit talent op vakantie :P

    haha valt allemaal wel mee dat ging ook donders goed! suc6 met alles spreek je over 2,5 maand

  • 18 Augustus 2010 - 13:28

    Robbert:

    Hey! Mooie site heb je geregeld man. Kan je helemaal volgen met alles, 35 graden! Hier regent het en het is koud. Leuk dat je ook wat Nederlandse meiden daar kent. Ik bedoel, waar je makkelijk mee kan communiceren zegmaar ;) Spreken de mensen daar een beetje engels of valt dat tegen ?

    Ik hou mijn mailbox in de gaten voor een update,

    groeten en veel plezier,

    Robbert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Israel, Jeruzalem

Chiel

Actief sinds 09 Aug. 2010
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 37497

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2010 - 31 Oktober 2010

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

De Wereld Rond (of niet)

Landen bezocht: